Brev:
Mængden af mælk i løbet af døgnet
30. september 2012
Alder:
6 mdr.
Mængden af mælk i løbet af døgnet
Hej Helen.
Tusind tak for dit seneste svar til "Om at falde i søvn selv". :) Det fik vi rigtig meget ud af.
Men jeg har lige et par supplerende spørgsmål.
Vi arbejder hen imod den plan du sendte os.
Og du har ret i at tiden arbejder for os :) Der sker jo meget på bare 2 uger!
Dog ligger hendes lange lur sidst på eftermiddagen, men det fungerer fint for os (så er der tid til at lave aftensmad).
Og nu har vi indført senaften-flasken, da vi har haft nogle ret urolige nætter på det sidste.
Vi er dog spændt på hvordan det kommer til at gå med den, fordi sidst vi prøvede det, der var det som om at hendes krop sagde "Nå, skal jeg spise oftere om natten?"
Så det resulterede i at hun vågnede hver 2-3. time, og ville spise. Men hun var bare aldrig rigtig sulten.. Hun kan jo snildt sove 9 timer uden mælk.
- Men nu forsøger vi det igen, pga de urolige nætter vi har haft.
Men.. selvom at jeg ammer lidt og at hun også får flaske, har jeg faktisk svært ved at bedømme præcis hvor meget mælk hun får. (Ja, det ville naturligvis være sværere at bedømme hvis man kun ammer).
Men ligesom at du skrev til andre, at børn i 4-5 måneders-alderen skulle have 800-1000 ml i døgnet, så ville jeg høre om hvor meget mælk (i ml) hun skal have på et døgn, og hvor meget vand?
Et andet spørgsmål er omkring frugtmos.
Hun får bær-mos som topping på sin grød (Hun starter med at spise grød uden topping og så ca. halvvejs igennem måltidet får hun topping på)
Og så får hun æblemos (vi skal snart forsøge med andre frugter) og appelsinbåde til mellemmåltider.
Men egentlig synes jeg at det virker som meget sukker man skal putte i? Altså jeg er klar over at bær godt kan blive for bitre hvis der ikke er sukker i, men jeg synes at det virker som meget med 1 tsk pr. 100 gram bær? Og en spsk sukker pr. 2 æbler. Eller det er måske ikke for meget til en baby?
Jeg er bare bekymret for at det ikke bliver for usundt?
Jeg ved jo godt at det kun er meget små mængder de får, men alligevel. Man vil jo ikke gøre barnet til en sukkergris for tidligt ;)
På forhånd tak :)
Venlig hilsen
Marie