Mængden af mælk i løbet af døgnet

30. september 2012

Alder:
6 mdr.

Mængden af mælk i løbet af døgnet

Hej Helen.

Tusind tak for dit seneste svar til "Om at falde i søvn selv". :) Det fik vi rigtig meget ud af.

Men jeg har lige et par supplerende spørgsmål.

Vi arbejder hen imod den plan du sendte os.
Og du har ret i at tiden arbejder for os :) Der sker jo meget på bare 2 uger!
Dog ligger hendes lange lur sidst på eftermiddagen, men det fungerer fint for os (så er der tid til at lave aftensmad).

Og nu har vi indført senaften-flasken, da vi har haft nogle ret urolige nætter på det sidste.
Vi er dog spændt på hvordan det kommer til at gå med den, fordi sidst vi prøvede det, der var det som om at hendes krop sagde "Nå, skal jeg spise oftere om natten?"
Så det resulterede i at hun vågnede hver 2-3. time, og ville spise. Men hun var bare aldrig rigtig sulten.. Hun kan jo snildt sove 9 timer uden mælk.
- Men nu forsøger vi det igen, pga de urolige nætter vi har haft.

Men.. selvom at jeg ammer lidt og at hun også får flaske, har jeg faktisk svært ved at bedømme præcis hvor meget mælk hun får. (Ja, det ville naturligvis ...

Annonce

... være sværere at bedømme hvis man kun ammer).
Men ligesom at du skrev til andre, at børn i 4-5 måneders-alderen skulle have 800-1000 ml i døgnet, så ville jeg høre om hvor meget mælk (i ml) hun skal have på et døgn, og hvor meget vand?

Et andet spørgsmål er omkring frugtmos.
Hun får bær-mos som topping på sin grød (Hun starter med at spise grød uden topping og så ca. halvvejs igennem måltidet får hun topping på)
Og så får hun æblemos (vi skal snart forsøge med andre frugter) og appelsinbåde til mellemmåltider.

Men egentlig synes jeg at det virker som meget sukker man skal putte i? Altså jeg er klar over at bær godt kan blive for bitre hvis der ikke er sukker i, men jeg synes at det virker som meget med 1 tsk pr. 100 gram bær? Og en spsk sukker pr. 2 æbler. Eller det er måske ikke for meget til en baby?
Jeg er bare bekymret for at det ikke bliver for usundt?
Jeg ved jo godt at det kun er meget små mængder de får, men alligevel. Man vil jo ikke gøre barnet til en sukkergris for tidligt ;)

På forhånd tak :)

Venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder